سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سکه دولت عشق

روزنامه چلنگر از جمله روزنامه های طنز بود که در سالهای دور منتشر می شد . یکی از قسمتهای جالب این روزنامه بخش تیلیغات ان است . آگهی های تبلیغاتی این روزنامه به نحوی است که با کاربرد برخی ابزار طنز، برای مدتها در ذهن می ماند . این تبلیغات شامل تبلیغ خرید همین روزنامه و یا سایر آگهی هاست که گاهی اگهی خرید روزنامه به طرز جالبی در کنار سایر تبلیغات جای می گیرد نمونه ای از این تبلیغات را در روزنامه سال 1330 می بینیم :

آگهی تبلیغ کتاب:

"چین که می جنگد" کتابی است خواندنی و داشتنی . فقط یک نقص دارد که جلد ان کاغذ سفید و ظریفی است که زود چرک می شود برای رفع این نقیصه بهتر است خوانندگان پس از خرید کتاب یک شماره روزنامه چلنگر نیز اضافه خریداری نموده و جلد کتاب را با ان بپوشانند .

یا:

" چین که می جنگد کتاب بسیار جالبی است که داشتن ان لازم است اگر نخواستید بخرید از رفیقتان بگیرید و پس ندهید آنوقت او مجبور است برود بخرد .

 روزنامه چلنگر را د رتمام مدت هفته و کارت عقد و عروسی را فقط یک مرتبه بخرید چون دو زن داری خوب نیست .

 دیدم گل تازه چند دسته

پرسیدم به این قشنگی به این پر عطری چرایی؟

گفت ممنون مؤسسه آب و خاک هستم که خاک آماده در بسته بندی های مختلف با فرمول مخصوص به من داد . اب – خاک – خیابان سوم اسفند

 اقتل الموذی قبل ان یوذی

" موسسه آب و خاک "کار شما را خیلی اسان کرده . دارویی تهیه دیده که پد رصاحاب آفت غلات سبزیکاری، درختان میوه ها و گلها را پیش چشمش می آورد .

آب – خاک 0 سوم اسفند

 حزب دموکرات ملی ،

حزبی که به هیچ طبقه یا دسته خاصی بستگی ندارد . هر کجا هستید و هر پیشه که دارید می توانید برای خود و رفقای خود تهیه زندگانی بهتری را بنمایید . حزبی که می تواند گربه و کبوتر ، مرغ و شغال ؛گرگ و گوسفند و آهوو و پلنگ را با هم یکجا نگه دارد الحق از این بهتر نمی شود و هیچ باغ وحش هم به گردش نمی رسد .(فروردین 1330)

 از درسهای سرزمین ما ایران آموخته ام

که زمین هرگز روی شاخ گاوی قرار نداشته است. این زمین فرتوت و کهنسال در قسمت بزرگی از عمر خود روی شاخ گاوها قرار داشته است . در ایران ما هنوز آنانکه گاوترند خوشبخت ترند .

حق گرفتنی است نه دادنی

ولی آبونمان روزنامه ما و وجوه نمایندگان ولایات خود به خود با بیمه پستی یا برات بانکی فرستادنی است نه مامور اجرا روانه کردنی

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/7/12ساعت  2:25 عصر  توسط مریم غفاری جاهد 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    جشن یا عزا؟ مسأله این است!!!!
    آدم عجیب کارهای عجیب تر!
    الاغ و علفهای قرمز
    ;کتری!
    دلخوشیهای خوابگاهی
    عکس های گمشده
    اخلاق فدای مذهب
    خلاف مجاز!
    [عناوین آرشیوشده]
     
    *AboutUs*>